På Folktandvården i Kävlinge är det tydligen svårt att lyckas med en så enkel sak som en bettskena.
Då jag vaknade med huvudvärk, värk i käkarna och skavda framtänder ringde jag för att akut fixa en bettskena. Dagen efter fick jag tid för att göra avtryck och efter ca två veckor skulle det vara färdigt.
Jag åkte dit gjorde avtryck och åkte tillbaka till jobbet. Men någonting gick fel och jag fick komma tillbaka för att göra nya avtryck. Nästa gång kom jag slutför att hämta skenan och den var för stor. Nya avtryck gjordes och även denna gången blev något fel och nya avtryck behövdes. Den nya bettskenan kom efter några turer fram och tillbaka. Min tandläkare, som faktiskt är jättebra, det är inte hennes fel, hörde med sin chef om jag kunde få den lite billigare, den kostade trots allt ca 3000kr och jag har betalt både arbetstid och bensinpengar åt att åka fram och tillbaka. Svaret blev nej. Jag åkte hem med min nya dyra bettskena, sov med den en natt och upptäckte att det var hål i den. Ringer Folktandvården och ska bli uppringd. Efter nästan en vecka utan att höra något från dem, ringer jag igen, då är jag bortglömd! Åker dit för att lämna avtrycken jag fått med mig hem. De skickas iväg men duger inte. Nu har jag återigen varit och tagit nya avtryck till en ny bettskena. Kan denna Cecilia, chef för folktandvården i Kävlinge verkligen motivera, varför jag inte ska få rabatt kompensation för alla dessa extra besök, som har inneburit så mycket uppoffrad tid, både arbetstid, semestertimmar och fritid och pengar för mig. När deras egna tid tydligen är värd rätt mycket? Någon som inte ser det ironiska i detta? 

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar